Lawak2

I found this jokes ba dalam satu newspaper. Lemme share it.

1. Asal Usul Kepada Nama Elektrik Dan Lampu Kalimantang.

Let the story begins.. ( aku tambah jek ni.. kekeke)

Pada suatu masa dahulu, selepas setahun Thomas Edison ( T.E )mencipta lampu, saintis tidak pernah terfikir pun nak memberi nama kuasa yang menyebabkan lampu itu hidup. Jadi, entah macammana semasa lampu itu hendak mula2 dikenalkan di Tanah Melayu, ada seorang pemuda melayu bernama Encik Kulup Kalimantang. Beliau ni memang tak suka ngan owang puteh. Nak dijadikan cerita, pada suatu hari, T.E mengadakan satu demonstrasi di Tanah Melayu untuk memperkenalkan lampu itu. Encik Kulup Kalimantang itu mmg bermati-matian tidak percaya akan hasil ciptaan T.E itu. Dengan penuh perasaan benci dan meluat, beliau berkata dengan kuat.

"Ele.. Trik aje tu!. Trik aje!!"
(maksudnya Tipu la tu)

T.E berasa hairan kenapa Encik Kulup berkata demikian. Dia berfikiran, Encik Kulup berkata demikian kerana memberitahunya nama kuasa yg membuatkan lampu itu hidup. Jadi, tercipta lah nama ELEKTRIK. Untuk mengenang jasa Encik Kulup, nama lampu yang bermentol panjang itu dinamakan Lampu Kalimantang.


p/s: Orang2 kita mmg pandai kasik nama.





2. Dilema Ayam Dan Lembu

Pada suatu hari, Ayam pergi bersiar-siar lalu terjumpa dengan Lembu yang kebetulan berada di padang yang berhampiran. Mereka pun lalu berbual...


Ayam: Bengang betul aku!! Manusia ni memang pentingkan diri sendiri!

Lembu: Kenapa kau kata macam tu?

Ayam: Tengok lah apa mereka buat kat aku!

Lembu: Hah!! Buat apa?

Ayam: Aku ni bertelur hari-hari, cadang nak lah dapat 2 3 ekor anak. Ada jugak waris aku bila aku dah tak ada nanti. Tapi manusia ni memang teruk! Hari-hari diorang makan telur aku (Dalam jako Iban, lain mat maksud tok :P ), macammana aku nak dapat anak? Lama-lama boleh mandul aku tau!

Lembu: ALah!! ko punye poblem kecik jek!

Ayam: Maksud kau?

Lembu: Aku ni lagi malang, rasa nak bunuh diri pun ada. Bayangkan, tiap-tiap hari manusia minum susu aku tapi sorang pun tak pernah panggil aku mak.

(Aku dan Ayam pun hampir pingsan)

HAHAH!!!!

Keep alert!! More jokes to come!!!!! Leave some cumint plizz

0 Comments:

Post a Comment



Newer Post Older Post Home

Blogger Template by Blogcrowds