Let me share ngan korang sume kisah tentang aku mula dari saat kelahiran aku smpai sekarang.

September 1991 (My mum just told me today)

Pukul 9.oo a.m, my mum mula rasa tak kena dgn perut dia. Rasa mcm sakit2 sikit, and my mum dapat agak yg dia akn beranak pada hari itu. So my mum kemaskan beg2 dia dulu (she can still bear with the pain). Then my mum tried to call my father, but still cannot. Memandangkan my dad punya time kerja dah habis, so my mum buat keputusan utk tunggu je la. Bayangkan, sempat lagi my mum masak nasi and cuci selimut dalam tunggu my dad. Dulu hidup kitorang masih susah lagi, washing machine pun tadak, apatah lagi kereta sampai 2 3 buah macam sekarang. Beberapa minit before my dad arrived, my mum's ketuban pun pecah. Kesian my mum, she had to bear the pain. Huhu. Kronik juga kisah kelahiran aku ni. Then, when my dad arrived, she quickly told my dad.

MaMi: Apu!! Nyu ka beranak ku tok.

Padu tek my dad lambat balik bcuz he went and buy BANYAK2 lauk! wah!! is it a coincidence?? Pastu, diorang bergegas ke hospital Low King Howe kalau tak silap aku spelling dier. Skarang ni hospital tu dah ditutup. Tak tau la knapa. Nak dijadikan crta, utk lebih menambahkan kemerinsaan (penderitaan) my mum, JALAN PLAK JAMMED!!! Jauh gak la, nearly 1km dari Hospital tu. Sebab tak tahan, my mum JALAN KAKI pergi hospital tu. Org2 yg kat sekeliling yg tgk pun xda yg nak bantu. Berhati mulia sungguh rakyat Malaysia kan? HAHA! Sampai my mum jalan pun nyu terbongkok2 sbb tahan perut dia. Sampai kat hospital, nurse yg jaga my mum bbrapa hari yg lepas cun2 ada kat situ. ( my mum bbrapa hari sblum tu masuk hospital sbb tekanan darah tinggi )

Nurse: Apu! Nama ga d? Nyu ka beranak d?

Mamy: Auk.

Nurse: K, jampat2 d tama kitu. Begarik apa semua d.

Sambil my mum cuba buka baju, they went and check her la.

Nurse: Apu, nyu dah ka beranak amat2 d tok. Alu tama gai labour room d.

Tak sempat my mum nak tukar baju. waktu tu dalam pukul 10.50a.m la. Then, by 11.++a.m, lahir la seorang bayi perempuan. chiut2.. aku la tuh.. hihhi... My mum said, aku la yg paling tak susah nak dilahirkan. And aku yang paling tak susah utk dijaga. Yang paling tak congek, yang paling tak takut org and yang paling kiut.. keh3.. org xda puji, kita puji diri sendiri la..

Sepanjang aku dalam tempoh nak membesar, aku rasa aku la the apple of everyone's eyes. Yala, yang paling kecil bah. bayangkan, jarak umur aku and abang ku yang paling tua is 10 tahun. and jarak ngan kakak ku adalah 8 tahun. Nak kata aku ni manja, tak jugak la kot. bagi aku la.. tak tau bagi abng n kakak ku. HAHA!!!

Skarang ni aku bsyukur la aku masih ada Daddy, Mummy, Boy, BB, Aki (grandpapa), Ini (Grandmama) n kazen mazen serta aunty uncle yg syg kat aku bnyak sgt. Aku bsyukur gak yg aku dilahirkan bukan sbagai anak yg slalu nak marah2 ibu bapa, besar2kan suara kat diorang (tym kecil dulu xtau la). Tp suruh2 diorang esp my mum ada la.. HIHI!! Kelimpah arinyak, aku pun ada gak kwan2 yang masih sayang kat aku. GBS and POCK. eventhough my GBS skarang ada masalah sikit ngan salah seorng member kitorang. Tp xpe, benda yg dah lepas tu biarla lepas. i already let it go, and now, i just wait for her to talk to me first. Maybe ya agi berdendam ngau aku. Nda pa. Wah! Sempat gak ku mentioned abt that problem.. HHAHAH!!! see you until the next post!!!

5 Comments:

  1. Mon said...
    hohoho..
    anak indu paling susah dikeluarkan..

    btw,olip..wo you xin te blog liao..
    follow2 k if u want..
    :-P
    miszolive said...
    oraitt!! as you wish.. giove me the link la.. hhihi

    ukai paling tusah dikeluarkan, paling mencabar jourbey ku utk sampai ke dunia,.. HAHA
    Mon said...
    Just klik jak my name,darling..

    mencabar pa..
    d majak brpaut aba dlm nyak..
    miszolive said...
    haha.. d nda baca amat2 kah?? perjalanan mamy ku ke hospital yg susah.. tp ku kluar paling senang.. xsampai 1/2 jam.. huhuh

    oraiit dehh...
    Mon said...
    nda ku maca ya abis..
    ahaha..
    jap2..

Post a Comment



Newer Post Older Post Home

Blogger Template by Blogcrowds